ELS


IK NOEM HAAR ELS, als ik haar vraag of ik een foto van haar mag maken, vraagt ze bijdehand "Waarvoor??!". Maar als ik haar dan uitleg waarvoor, zie ik de frons tussen haar wenkbrauwen versoepelen en zegt ze halverwege mijn verhaal "Nou, vooruit dan maar". Els is symphatiek, maar vertrouwt mensen bijna nooit. Ze houdt van roddelen met de buurvrouw van links, Bianka. Met de buurvrouw van rechts roddelt ze dan weer over de buurvrouw van links. Zo blijft ze bezig. Gezien haar sterretjes sjaal en bril, houdt Els wel van spullen kopen en er verzorgt uit zien. Het woord 'trendy' zou ze met gemak gebruiken. Els is een koopjes-vrouw. Haar lievelingsbloemen zijn hortensia's. Els heeft een hekel aan onverzorgde nagelriemen, en aait graag de oren van haar hondje 'Kelly'. "Vroeger was ik een wilde hoor" zegt ze vaak. Ze valt graag in de smaak, en als dit niet gebeurt hoef je niet op Els te rekenen. Haar man, op de achtergrond zichtbaar, houdt zich graag rustiger. Aad kijkt graag voetbal, en houdt van koffie met fabriekscake. Els eet liever krakelingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten