Voorstelrondje: Lisa

Ik ben Lisa, 20 jaar en studeer Visual Art en Design management aan de Hoge school van de kusten in Utrecht.
Die studie gaat meer over het organiseren, managen en tot stand brengen van kunst in de breedste zin van het woord. Maar daarnaast heb ik een grote passie voor eten. Eten maken, eten op eten, eten kopen en eten beschrijven. Ik wil deze passie/obsessie als uitgangspunt gebruiken binnen het VIAVIA project.
Eten is bindend, eten opent deuren en ontluikt verhalen.

Stap 1:
Tijdens ModestraatFest heb ik mijn eerste stap gemaakt om contact te krijgen met de buurtbewoners van Nieuwendam. Bij deze stap heb ik een ''recepten uitwisselpunt'' gecreƫerd.

Eerst heb ik thuis een aantal van mijn eigen recepten opgeschreven en in deze enveloppen gestopt.
Dit was nog moeilijker dan gedacht, aangezien mijn recepten niet met duidelijk hoeveelheden omschreven staan, de recepten waren voor mij wel duidelijk....een snufje van dit, een handje van dat. Maar voor andere mensen waren het onmogelijke recepten. Uiteindelijk had ik 10 verschillende recepten en aan het eind van de dag had ik er weer 15 nieuwe bij. Allemaal recepten uitgewisseld bij het recepten uitwisselpunt. En daarnaast mag ik bij een aantal buurtbewoners een avondje koken, om te zien hoe het er in de keuken werkelijk aan toe gaat.
Een geslaagde dag, met veel bijzondere en lieve mensen.

Op naar stap 2, maar daarover schrijf ik snel weer een nieuwe blog.

Lisa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten