Van ladder tot soep


Vandaag zat ik bij de modestraat op mijn computer wat dingetjes te regelen, toen er op de deur werd geklopt door vijf indiaas ogende jongetjes, met een moeder even groot als haar zonen. Ze vroegen om een ladder omdat hun voetbal op het dak lag. Het is ijzig koud, en ik geef de jongens de ladder die we gelukkig achter hadden staat, en vraag of de moeder even binnen wil komen om op te warmen. Ze is een kop kleiner dat dat ik ben, ze verteld me dat ze hoopt dat de Modestraat een nieuwe locatie krijgt. Ze stelt voor om het buurthuis te benaderen en om een 'kamertje' te vragen. Ik zeg haar dat we verschillende opties hebben waar we eventueel naar kunnen verhuizen. Ze vraagt of we ook hier koken, en ik zeg haar dat we een linzen soepje gaan eten vanavond. 'Ow zegt ze, Dahl! Is HEEL makkelijk. Rode linzen bij de Surinamer stukje ui stukje zout stukje knoflook kopje kokend water, door laten koken. Dan in ander pannetje 'stukje' boter, smelten en dan heeel snel de linzen erbij. Dan is het klaar.


De Dahl soep van onze Indiase buurvrouw, opzoek naar een ladder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten